În cei 18 ani de expertiză ca programator și creator de site-uri cel mai des aud „De ce să-mi fac un site, că oricum stă acolo după lansare și nu se mai întâmplă nimic?”
Și de fiecare dată simt să spun „Hei, stai un pic, site-ul e cel mai bun prieten al tău, mai ales după lansare dacă știi ce să-i ceri și automat ce să urmărești legat de el!”
Și atunci încep să povestesc acțiunile pe care le fac eu legate de site și cum mă susțin ele.
Vrei să descoperi și tu? Hai să-ți spun!
La fiecare început de lună subiectul central sunt obiectivele, nu-i așa? Azi vreau să vorbim despre obiectivele legate de site-ul tău. Nu, nu, nu lăsa durerea de cap să se instaleze și nici nu da ochii peste cap. Nu-i complicat!
Hai să-ți spun ce funcționează la mine.
La început de an îmi setez 10 lucruri pe care să le urmăresc lunar, toate venind ca informație din site și din Google Analytics. Ai mai auzit de el, mai ales la mine dacă mă urmărești în online. Nu-i un demon malefic al online-ului, ci un prieten foarte bun.
De la acest prieten eu aflu care-s cele mai populare articole de blog de pe site și în funcție de ele, îmi fac planul editorial. Cum sună asta pentru tine?
Cum ar fi nu îți mai storci creierii legat de „ce să scriu pe blog, mama lui de blog, că n-am chef și mă presează” și să ai claritate la un click distanță? Și acea claritate să fie dată de cei care îți accesează site-ul, îți citesc articolele și vor mai mult conținut pe o anumită direcție.
Tot Google Analytics îmi arată și dacă brandul meu personal a crescut în căutări organice, și în accesări directe. Ce sunt alea? De câte ori mi-a căutat numele cineva pe Google, dar și de câte ori mi-a accesat cineva site-ul pentru că îl știa deja.
Și lista nu se oprește aici, pentru că urmăresc 10 lucruri și ambalat frumos acestora le spun indicatori de performanță sau KPIs. Sună corporatist, sună a ședință trimestrială, însă crede-mă, nu e așa de greu precum pare și nici imposibil.
KPI-urile (Key Performance Indicators) sunt metrici care măsoară performanța site-ului și impactul său asupra obiectivelor tale.
Acești 10 indicatori de performanță (KPIs) sunt precum 10 steluțe polare care îți arată direcția site-ului tău și, în funcție de ele, setezi obiective de marketing, de conținut și inclusiv legate de campaniile plătite sau neplătite din social media.
În orice moment al zilei poți să te uiți pe cifre și să vezi câți vizitatori ai din Facebook și Instagram la tine pe site.
Astfel ai un feedback legat de cum funcționează tot ceea ce faci în online.
Indicatorii de performanță îi folosesc de ani buni și îmi ușurează strategia digitală și datorită lor am claritate legat de ce funcționează și mai ales despre ceea ce nu funcționează.
Sunt Bianca și am început să programez la 7 ani. De-a lungul timpului, am învățat că un site de succes nu se bazează doar pe codul scris, pe platforma folosită sau pe design, ci pe o strategie clară, măsurabilă și orientată spre rezultate.
Din 2009, am fost martoră la evoluția mediului digital, iar experiența mea s-a extins de la simpla dezvoltare de site-uri la înțelegerea profundă a ceea ce face un site să performeze și mai ales să vândă. Am învățat să privesc dincolo de interfață și să mă concentrez pe date: numerele care spun adevărata poveste a unui business online.
Știu exact ce așteptări are fiecare profesionist de la site-ul său și cum să transformi acele așteptări în strategii care funcționează. În plus, am testat și perfecționat metode care îți arată nu doar „ce” să urmărești, dar și „cum” să folosești aceste informații pentru a-ți atinge obiectivele.
Dacă vrei să îți transformi site-ul într-un adevărat aliat pentru afacerea ta, hai să construim împreună o fundație solidă bazată pe 10 indicatori de performanță și obiective care te vor diferenția în online și care te vor susține în a ajunge la cât mai mulți clienți… plătitori.
Când am început colaborarea cu Ioana ea avea deja un site, și pe social media lucrurile păreau să strălucească, multe like-uri, multe comentarii la postări, era chemată la televiziuni și brandul său era într-o ascensiune continuă.
Când am stat de vorbă cu ea, mi-a spus foarte supărată „Bianca, trebuie să facem ceva cu site-ul pentru că nu am clienți. Uite ce frumos merg lucrurile pe Facebook, însă site-ul sigur e defect pentru că nu cumpără nimeni de pe el. Am o comandă la 2-3 luni deși eu fac atâtea. Ajută-mă!”
Îți mărturisesc, nu era prima dată când auzeam o astfel de situație și prima mea întrebare a fost
S-a lăsat tăcerea pentru că nimeni nu urmărea asta, și mai mult de atât pe site nu era instalat nici un instrument prin care să poți urmări cifre legate de numărul de vizite, de paginile accesate, de produsele cele mai vizitate, de timpul petrecut pe site de către un vizitator.
După 6 luni de monitorizat acțiunile din exterior (târguri, apariții TV, podcasturi, postări zilnice pe social media) și rezultatul lor în site concluzia a fost că strategia de marketing folosită nu o susține să aducă posibilii clienți pe site, acolo unde ea își dorea cel mai mult.
Erau creșteri mici, până în 6% însă acele creșteri nu aduceau vânzări.
Nu a greșit…
Pentru că la fel ca tine, nu a știut că e nevoie să urmărească o serie de indicatori și să-i coreleze cu restul acțiunilor de marketing.
Ani de zile și eu am fost tot ca Ioana, mai ales în perioada în care eram blogger și scriam zilnic conținut, îl promovăm în câte 30 de grupuri pe social media, aveam like-uri la acele postări însă vizitele pe site erau nesemnificative.
Am fost acolo, și se simte ca un duș cu apă rece momentul în care știi cât muncești să îți faci brandul cunoscut și constați că rezultatele nu-s deloc ceva dorite… nu-s nici măcar la jumătate.
Însă, poți schimba asta!
Pe termen lung o să ajungi să economisești nu doar bani investiți în campanii pe social media, ci și alți bani alocați pe diverse acțiuni de marketing.
Poate mergi la conferințe de business, la întâlniri cu antreprenori, plătești taxe să fii în anumite grupuri în care te poți promova și vrei să știi la final de lună câți oameni au ajuns pe site-ul tău pentru că tu ai participat acolo.
Merită sau nu?
E structurat pe capitole, cu video și tutoriale scurte și clare încât să înveți în 3 zile tot ce ai nevoie ca să știi ce să ceri de la site-ul tău și mai ales să știi în ce direcție să acționezi.
Îți repet, nu poți crește ceea ce nu măsori.
Nu poți să-ți stabilești obiectiv de creștere cu 25% a numărului de vizitatori pe site dacă în acest moment nu știi câți oameni ajung în căsuța ta digitală, de unde vin și mai ales cât stau și ce pagini vizitează.
pentru a obține rezultatele mult visate în creșterea afacerii tale îți aduce
Despre indicatori de performanță, ce sunt și cum te pot susține în creșterea afacerii tale
Cei 10 indicatori de performanță explicați detaliat alături de tutorial video de identificare a lor în Google Analytics 4
Cum setezi obiective strategice și măsurabile pentru afacerea ta bazat pe indicatori de performanță
Indicatori de performanță din Google Search Console și cum te susțin ei în creșterea brandului personal
Îți pun la dispoziție formatul pe care eu lucrez de peste 7 ani în setarea obiectivelor legate de site și urmărirea celor 10 indicatori de performanță și suport video prin care îți arăt pas cu pas cum să-l folosești și să îți setezi obiective.
Primești un material video, la care ai acces pe viață, ușor de urmărit prin care să te asiguri că îți creezi cont de Google Analytics 4 și îl setezi corect încât să te susțină în a culege datele necesare legate de cei 10 indicatori de performanță.
Ai acces la tutorial video, pe viață, ușor de urmărit prin care să te asiguri că îți creezi cont de Google Search Console care te susține și la indexarea site-ului tău în Google pe lângă urmărire indicatori de performanță.
(dacă ai învăța individual despre fiecare dintre cei 10 indicatori de performanță ai plăti ~100 euro/indicator predat)
și urmezi acest curs, uite ce obții pe lângă tot ce ți-am spus până acum
Indicatorii de performanță te susțin să elimini îndoielile și confuzia, oferindu-ți claritate într-o lume plină de incertitudini. Devii propriul tău ghid în călătoria antreprenorială.
Ca soloprenor, timpul este cea mai valoroasă resursă. Indicatorii de performanță te susțin să identifici ce merită efortul, astfel încât fiecare oră de muncă să conteze cu adevărat.
Cu date clare, îți poți concentra energia acolo unde impactul este cel mai mare, fără a te simți copleșeală sau confuzie legată de direcția afacerii tale.
Indicatorii de performanță îți oferă siguranța că iei decizii corecte, bazate pe date reale, nu pe incertitudini sau emoții.
Atunci când îți măsori progresul, simți că ești pe drumul cel bun, indiferent de provocările zilnice. Acest sentiment reduce stresul și îți crește încrederea în tine.
Indicatorii de performanță îți reamintesc constant despre „de ce-ul” afacerii tale, astfel încât fiecare acțiune să fie aliniată cu el.
Vizualizarea progresului prin indicatori de performanță te susține să vezi, lunar, că eforturile tale au impact, chiar și atunci când rezultatele mari par încă departe.
Indicatorii de performanță îți dau sentimentul de control asupra afacerii tale, transformând-o într-un instrument care lucrează pentru tine.
Chiar dacă lucrezi singur, indicatorii de performanță sunt ca un partener care îți șoptește unde să ajustezi, ce să îmbunătățești și unde să insiști.
Cu indicatori de performanță bine setați, elimini risipa de timp și energie, ceea ce îți lasă spațiu pentru a crea, inova și acționa mai mult pentru tine și afacerea ta.
Te eliberează de activități care îți consumă energia fără să aducă rezultate, oferindu-ți siguranța că te îndrepți spre succes.
Plata se face doar online, cu cardul, în lei și se emite inclusiv factură, atât pe persoană fizică dar și pe persoană juridică acolo unde sunt completate astfel de date.
Accesul este instant, imediat după procesarea plății, pe adresa ta de email.
Prezentarea e în format pdf și are 26 de pagini ce cuprind materialul după care am construit și eu tutorialul video, alături de link-uri utile pentru informații suplimentare.
Hey, te salut!
Sunt Bianca și viața mea a început în orașul Roman, din județul Neamț, locul în care la 7 ani îmi descopeream misiunea – programarea. Din acel moment, am ales să o împlinesc în fiecare zi prin studiu și practică pentru a îmi împlini misiunea de a crea 10 000 de site-uri autentice.
Din 2009, încă din primul an de facultate, m-am dedicat realizării de site-uri de prezentare și magazine online, cu scopul și viziunea de a susține profesioniști și antreprenori să se promoveze cu iubire și entuziasm pentru a ajunge la clienții potriviți lor.
Știu că în lumea ta digitală pot crea doar ceea ce ești TU cu adevărat, motiv pentru care sunt atentă la valorile tale și vin cu o abordare unică în Europa, în domeniu IT, din perspectivă de coach ce aplică Legile Universale, pentru a obține rezultate aliniate cu tine și un site ce te oglindește în mod autentic.