Facturare WooCommerce - cum emit facturi în Wordpress Bianca Ionel - realizare Website

Facturare WooCommerce – cum emit facturi în WordPress?

Una dintre cele mai cerute funcționalități venită de la clienții mei pentru care am adăugat la site-ul de prezentare WordPress și un shop este integrarea cu un sistem de facturare WooCommerce ce poate fi legat chiar la programul de contabilitate sau la aplicațiile pe care deja le folosesc.

Dacă te gândești că WooCommerce nu îți oferă suficiente opțiuni pentru partea de emitere facturi, vreau să știi că ai cel puțin 6 posibilități din care poți alege.

1. Smart Bill poate fi integrat ca sistem de facturare WooCommerce

Smart Bill poate fi intergrat în WordPress – WooCommerce dar și pentru magazine dezvoltate cu Magento, Prestashop și magazine online custom (prin intermediul API).

Modulul poate fi utilizat doar in cadrul pachetelor Platinum (facturare) si Gestiune Plus (facturare si gestiune) și permite:

  • emiterea facturilor în Smart Bill direct din magazinul online,
  • emiterea automata a facturilor în Smart Bill la modificarea statusului comenzilor,
  • sincronizarea stocului magazinului online cu cel din Smart Bill,
  • trimiterea facturii pe email clientului automat dupa facturare.

Cât durează integrarea cu Smart Bill pentru WooCommerce? În funcție de complexitatea magazinului tău online între 1 – 2 ore.


2. FGO pentru WooCommerce

FGO poate fi integrat în magazinele online prin intermediul unui modul disponibil chiar în aplicația lor online. Găsești modulul în zona Setari -> eCommerce -> Setari module din contul FGO.

Pentru configurarea e necesar să fie generat un API și un utilizato. Comparativ cu Smart Bill, aici procesul de configurare necesită mai multe setări și date inclusiv din aplicația FGO. De exemplu: CUI, TVA, până la codurile articolelor și prețuri pentru livrarea produselor, dacă este cazul.

Și pentru FGO ai posibilitatea de emitere automată facturi, stornări, actualizare stoc etc.

Cât durează integrarea? În primul rând, vreau să știi că ai nevoie de un programator care să te susțină în acest proces. Atât pe partea de configurare în aplicația FGO, dar și pe site. Dacă alegi să colaborăm, o să facem un meet pe Zoom și te voi ghida pas cu pas ce setări să faci. Apoi îți voi cere API-urile și informațiile necesare pentru integrarea pe site. Totul durează aproximativ 1 – 2 ore, raportat la complexitatea magazinului tău. Am avut clienți cu care am rezolvat totul în 30 de minute.


3. Oblio pentru WooCommerce

Oblio este o altă soluție ușoară de integrat cu WooCommerce dar și cu Prestashop, Magento, OpenCart. Modulul este gratuit și e pus la dispoziție chiar pe site-ul celor de la Oblio, pentru un abonament anual de 29 euro (iulie 2023). Ce poți face cu Oblio?

  • emiți facturi direct din magazinul online,
  • emiți facturi automate când statusul comenzii se schimbă în finalizată,
  • sincronizezi stocurile,
  • poate fi integrat ușor și cu Saga, WinMentor, Ciel deci contabilul tău o să fie încântat de acest aspect,
  • poate fi integrat inclusiv cu SPV și e-Factura.

Cât durează integrarea? Ca și mai sus, un programator este esențial în procesul de integrare. O să am nevoie de acces din partea ta la niște coduri API și putem face asta într-un Zoom. Totul durează aproximativ 1 oră, dacă ai un magazin mic, iar pentru magazine mai mari, unde e necesar să facem setări legate și de gestiunea stocului, putem ajunge și la 2 ore.


Dacă nu ai abonament pentru Smart Bill, FGO sau Oblio există și alte soluții pentru a emite facturi din WooCommerce. Îți voi prezenta 3 dintre cele mai populare ca număr de instalări și recenzii din partea celor ce le folosesc.

1. WooCommerce PDF Invoices & Packing Slips

Această extensie este printre cele mai populare soluții de facturare online pentru WooComerce, cu 300.000+ instalări active în iulie 2023 și mereu updatat la versiunea cea mai nouă de WordPress. WooCommerce PDF Invoices & Packing Slips adaugă automat o factură în format PDF la e-mailuL de confirmare a comenzii trimise către client. De asemenea, are un template de factură default ce poate fi modificat. Pentru varianta gratuită a acestui modul sunt disponibile următoarele opțiuni:

  • descarcare factură și avize de expediție în format PDF din pagina de administare a comenzii și din contul meu,
  • posibilitate de numere de facturi secvențiale, cu formatare personalziată,
  • modulul este disponibil în limba română.

2. WooCommerce PDF Invoices, Packing Slips, Delivery Notes & Shipping Labels

Cu 50.000+ de instalări la activ și mereu actualizat, WooCommerce PDF Invoices, Packing Slips, Delivery Notes & Shipping Labels, se află pe locul 2 când vine vorba de plugin-uri pentru emiterea de facturare WooCommerce. Ce oferă gratuit:

  • customizare cu logo/numele magazinului,
  • descărcare factură în format PDF din pagina de comandă,
  • tipărire avize de expediție,
  • posibilitatea de a trimite factura pe email, în format PDF, la client,
  • mesaj personalizat adăugat pe avizele de expediție în caz de retur
  • posibilitate de generare avize de expediție, note de comandă, etichete,
  • posibilitate de configurare a adresei de expediție,
  • previzualizare înainte de imprimare.

Acest modul, deși aparent are mai multe opțiuni decât cel anterior, necesită instalarea și unui plugin add-on, și anume a mPDF add-on for PDF Invoices, Packing Slips, Delivery Notes & Shipping Labels by WebToffee, de asemenea gratuit.


3. Jetpack CRM – Clients, Invoices, Leads, & Billing for WordPress

Jetpack are un set extins de funcționalități pentru WordPress, printre care au realizat și un CRM gratuit. Acesta vine cu opțiuni de generare facturi pentru clienți. De această dată nu vorbim doar de un plugin destinat doar facturilor, ci de un întreg sistem prin care poți face următoarele:

  • emitere facturi,
  • management clienti, oferte, facturi, tranzacții,
  • soluție pentru generare de clienți potențiali,
  • soluție pentru transmiterea ofertelor către clienți,
  • sistem de facturare integrat cu Stripe și PayPal,
  • sistem de gestiune a tranzacțiilor comerciale și plăților,
  • sistem CRM de urmărire comenzi și tranzacții plată.

Ca număr de utilizări, acesta are aproximativ 40.000+ și de asemenea, se bucură de update-uri la zi.


Sper că acest articol despre soluțiile pe care le poți folosi pentru facturare WooCommerce să-ți fie de folos. Te invit să-mi scrii în comentarii ce soluție folosești tu. De asemenea, dacă ai nevoie de un programator care să te susțină cu partea de implementare, te invit să mă contactezi.

Împărtășește acest articol cu cineva apropiat pentru care știi că ar fi util.


Mulțumesc,

Bianca Ionel

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to Top